Kit - Online könyvesbolt Online könyvvásárlás

Kit - Online könyvesbolt

Online könyvvásárlás

Kategóriák

Utazási irodák működése - Utazásszervezés és utazásközvetítés

Utazási irodák működése - Utazásszervezés és utazásközvetítés
Szerző: Molnár Gabriella
Cikkszám: KR-18
Oldalak száma: 192
Nyelv:
Magyar
Kiadás éve:2015
ISBN azonosító:978 963 637 233 0
1.950.-

Ez a könyv azoknak kíván segítséget nyújtani, akik a különböző turisztikai vállalkozásoknál utazásszervezői vagy utazásközvetítői tevékenységgel szeretnének foglalkozni. A szöveges részben leírtakat a jegyzet végén gyakorlati példák illusztrálják.

Tartalma a 27/2012. (VIII. 27.) NGM rendelet 219. sorszámú Turisztikai szervező, értékesítő megnevezésű szakképesítés szakmai és vizsga-követelménye alapján

10063-12 Ügyviteli folyamatok alkalmazása modulból az Ügyviteli ismeretek tantárgy
10064-12 Turisztikai termékkínálat értékesítése modul
10065-12 Turisztikai vállalkozások működtetése modulból a Turisztikai üzletágak működtetése gyakorlat tantárgy követelménye, oktatási tematikákat öleli fel.

 

Tartalomjegyzék

 

 

Előszó                                                                                                                       5

I. Bevezetés az utazásszervezés történetébe                                                        7

    Nemzetközi kitekintés                                                                                          7

    A hazai utazásszervezés története                                                                        9

    Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                       12

II. Az utazási vállalkozások fajtái                                                                       13

     2.1 Az utazási vállalkozások kategóriái                                                            14

     2.2 Az utazási vállalkozások működésének feltételei                                      18

     Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                      21

III. Az utazási irodák felépítése, működése                                                       23

      Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                     25

IV. Az utazásszervezői tevékenység                                                                    27

      Nemzetközi utazásszervezés                                                                          28

      4.1. Nemzetközi beutaztatás, vagy aktív turizmus

             (inbound vagy incoming)                                                                          28

            4.1.1. Az utazások előkészítése                                                                  29

            4.1.2. Az utazások értékesítése                                                                   42

            4.1.3. A túrák lebonyolítása                                                                        52

            4.1.4. Elszámolás, gazdasági kiértékelés                                                    61

       Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                    68

        4.2. Nemzetközi kiutaztatás, vagy passzív turizmus

               (outgoing vagy outbound)                                                                       69

             4.2.1. Az utazások előkészítése                                                                 70

             4.2.2. Az utazások értékesítése                                                                  83

             4.2.3. A túrák lebonyolítása                                                                       90

             4.2.4. Az utazások elszámolása                                                                 91

         Belföldi utazásszervezés                                                                              94

         Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                  95

V. Off - (hagyományos) és online ügyfélforgalmi irodák működése              97

      5.1 Az ügyfélforgalmi és online irodák szerepe és tevékenysége                   97

      5.2 Az értékesítő munkatársakkal szembeni elvárások                                  101

      Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                   107

VI. Üzleti levelezés az utazási irodákban                                                         109

       6.1 Az üzleti levél formai követelményei                                                      109

       6.2 Az idegenforgalomban használatos levélfajták                                       112

       Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                   114

VII. A viselkedés, az etikett és a protokoll szabályai a turizmus világában 115

        7.1 Illem, az etikett, a protokoll                                                                     115

        7.2 Viselkedéstechnika                                                                                   116

        7.3 Telefonálás, ajándékozás, vendéglátás illemtana                                    119

        Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                  122

VIII. Turisztikai szakmai szövetségek Magyarországon                                123

        Összefoglaló kérdések, feladatok                                                                  125

Mellékletek                                                                                                            127

Felhasznált irodalom                                                                                           192                 

  

                                                                                    

 

Vissza